Columns Columns Het staartje van Wolfgang: Laat van je horen Stel: je bent de beste kapper van je stad of je regio en niemand weet het. Wil je dit veranderen, dan doe je dat door de juiste marketing. Columns Lekker ouderwets Uit talloze onderzoeken blijkt dat de overvloed aan digitale marketingprikkels onze mentale gezondheid geen goed doen. Columns Samen sterk December: de maand van lichtjes, warmte, en… drukte! Maar weet: je staat er niet alleen voor. Samen staan we sterk! Columns Het staartje van Wolfgang: Let op je knaken! Dat geld niet gelukkig maakt is gewoon onzin. Er is vaak onderzoek naar gedaan en ja, financiële onafhankelijkheid maakt wél gelukkig. Columns Luxe vs. betaalbaarheid Als ondernemers zijn we van nature positief ingesteld. Want: waarom ondernemen als je niet gelooft in jezelf, in vooruitgang, in de toekomst?! Columns Wat ‘geld’ voor mij betekent Een periode in mijn leven was geld mijn maatstaf voor succes. Geld was de trofee die mijn ‘te-hard-werken-en-nooit-thuis’ rechtvaardigde. Columns Het staartje van Wolfgang: Interne en externe klanten Als kapperondernemer heb je met mensen te maken, namelijk met externe en interne klanten. Lees hier de column van Wolfgang. Columns Van: Er waren eens… Tot: Ze leefden nog lang en gelukkig Er waren eens twee koningen. De ene koning regeerde met een ijzeren vuist. En ze leefden misschien nog lang, maar zeker niet gelukkig. Columns Vakmensen verdienen beloning Ik ben ontzettend blij met mijn medewerkers! Als je werkt met personeel, valt of staat het succes van je salon bij een ijzersterk team. Columns Het staartje van Wolgang: De kracht van planning Veel kappers plannen hun vakanties beter dan de toekomst van hun zaak. Zij zien geen noodzaak om te plannen, want het komt zoals het komt. Columns De toekomst wacht niet Als ik om mij heen kijk, zowel binnen als buiten de branche, is het geheime wapen achter veel succesvolle ondernemingen ‘wendbaarheid’. Columns Ondernemen met een kappershart Vooruitzien, plannen maken, nieuwe dingen uitproberen; als ondernemers zijn we voortdurend met de toekomst bezig. Lees hier de column. Columns Onze ‘claim to fame’ in Den Haag In Nederland zijn er talloze branche- en belangenverenigingen die zich inspannen om de aandacht van de politiek in Den Haag te trekken. Columns Het staartje van Wolfgang: Schreeuw het van de daken Stel je voor: je bent de beste kapper in je wijk, plaats of regio, maar niemand weet het. Doodzonde, en jammer van je talenten. Columns Wat wil je later worden als je groot bent? Voor het social media-tijdperk was de status ‘beroemdheid’ slechts voor een kleine groep haalbaar. Lees hier de column van Kill & Sant. Columns Want zij zijn groot en ik is klein Want zij zijn groot en ik is klein …en dat is niet eerlijk, zei de kleine Calimero altijd. Lees hier de column van Kil & Sant. Columns Het staartje van Wolfgang: Groot of klein? Of een kapsalon succesvol is of niet, heeft niet veel te maken met de grootte van de zaak. Lees hier de column van Wolfgang! Columns Waar een kleine branche GROOT in kan zijn! Zoveel kappers, zoveel vormen van ondernemen. Het staat iedereen vrij om een ‘formaat’ te kiezen, dat bij zijn of haar onderneming past. Columns Het staartje van Wolfgang: De kracht van ambitie Of het nu gaat om de ontwikkeling van je zaak of je persoonlijke groei; ambitie is een machtige katalysator om je doelen te bereiken. Columns De “Ambitie-soep” voor talenten Begin met het voorverwarmen van je hart en geest waarbij je vertrouwt op jouw talenten. Verwelkom je ambities met open armen. Columns De ambitie van een voorzitter Of ik als twintiger de ambitie had om voorzitter van een branchevereniging te worden? Nee joh! Lees hier de column van de voorzitter. Volgende artikelen