Onderzoek_als_wapen_column_ANKO

“Als bestuur hebben we besloten om de komende jaren nog meer energie te steken in data en onderzoek.”

Als het leven ons toelacht, dan draait ons kappersbestaan om mooi haar, creatief vakmanschap en blije klanten die vol zelfvertrouwen onze stoel verlaten. Maar als er tegenwind is, draait het steeds meer om de cijfers. En als de tegenwind ontaardt in een tornado – ik denk aan corona, torenhoge energieprijzen of een onvoorstelbare inflatie – dan kunnen we het ons als ondernemers simpelweg niet veroorloven om de cijfers van ons bedrijf niet haarscherp voor ogen te hebben. Of het nu gaat om de omzet, de productiviteit van onze medewerkers of de tevredenheid van klanten: meten = weten!

Dat geldt ook voor de ANKO. Steeds vaker doen we onderzoek of laten dat doen, om ervoor te zorgen dat we precies weten hoe de branche ervoor staat. Daarbij zijn we natuurlijk voor een groot deel afhankelijk van jouw bereidheid om aan dit soort onderzoeken mee te werken. We snappen dat dit tijd vraagt, maar weet dat jouw input enorm waardevol is voor alles wat de ANKO doet.

Als bestuur hebben we besloten om de komende jaren nog meer energie te steken in data en onderzoek. Want alleen met veel kennis van de branche op zak, kunnen we leden goed terzijde staan in hun voorbereiding op de toekomst. En – heel belangrijk! – we kunnen Den Haag laten zien dat de ANKO dé expert is op het gebied van de kappersbranche en het winkelambacht, waardoor we nog effectiever kunnen lobbyen. Kennis, data en de grote maatschappelijke impact van kappers zijn ‘without a doubt’ de belangrijkste wapens in onze belangenbehartiging.

Dus doe mij, maar vooral jezelf een plezier de volgende keer als er een ANKO-enquête in je inbox verschijnt: vul ‘m in!