Juridische_steun_AnkoDienstverlening_ANKO

Inge en Peter brengen rust

ANKO-juristen Inge Bruinsma en Pieter Holtrigter hebben de afgelopen maanden heel wat ondernemers bij gestaan in corona-gerelateerde, juridische perikelen. Conflicten met verhuurders, leveranciers of medewerkers, maakten een toch al zware periode voor ondernemers nog vervelender. Pieter: “Het is fijn als we in zulke gevallen het leed van een ondernemer een beetje kunnen verzachten, gewoon door goed en duidelijk advies te geven. Het gevoel dat je niet alleen staat, is een enorme steun in de rug in een conflictsituatie.”


Voor ANKO-leden

Inge en Pieter werken zonder commercieel belang. Hun doel is dus niet om zoveel mogelijk winst te maken, maar om kostendekkend de belangen te behartigen van de individuele kapper. Daardoor ligt hun uurtarief een stuk lager dan dat van commerciële juristen. ANKO-leden krijgen bovendien korting.


Inge beaamt dat en vult aan: “Onze hulp is natuurlijk heel praktisch. We zoeken vooral naar efficiënte oplossingen om een geschil zo snel mogelijk tot een goed einde te brengen. Zo’n geschil gaat vrijwel altijd gepaard met emoties en omdat wij zelf geen onderdeel zijn van het conflict kunnen we afstand houden en rust brengen. Naast onze kennis is die rust heel belangrijk en vaak zeer welkom.”

“Juridische ondersteuning vanuit de ANKO begint vaak vanuit onze Ledenservice”, vertelt Pieter. “Onze collega’s daar hebben enorm veel kennis en zij beantwoorden dagelijks juridische vragen van leden. Als er intensievere begeleiding nodig is of specifieke juridische expertise, schakelen zij Inge of mij in. Maar we worden ook regelmatig direct door ANKO-leden benaderd, bijvoorbeeld via onze Facebookaccounts, of omdat we al eerder voor diegene in actie zijn gekomen. Je merkt daarbij dat onze specifieke kennis van de kappersbranche echt meerwaarde heeft. Typische kappersdingen hoef je aan ons gewoon niet uit te leggen!”

“Maar het liefst helpen we natuurlijk vóórdat conflicten zich voordoen”, benadrukt Inge. “Voorkomen is nou eenmaal beter dan genezen. Steeds vaker worden we dan ook gevraagd om een ‘quick scan’ te doen van bestaande contracten. We scannen dan bestaande contracten zoals arbeidsovereenkomsten, een huurovereenkomst of en overeenkomst met een leverancier en geven advies over of er aanpassingen gewenst zijn. Dat scheelt mogelijk gedoe in de toekomst en ook dat zorgt voor rust.”

Heb jij een vraag voor Inge of Pieter? Je kunt ze eenvoudig bereiken via het algemene nummer of mailadres van de ANKO: 035 – 525 95 00 info@anko.nl