- Home/
- Advertorials/
- Lente 2025/
- De alles-in-ééntool voor kappers
De alles-in-ééntool voor kappers
Salonkee
Met Salonkee kun je focussen op wat écht belangrijk is: klanten laten stralen. Weg met het gedoe van verschillende platforms en dubbele afspraken – met één overzichtelijk softwaresysteem heb je alles in de hand.
Salonkee is de digitale assistent voor de kappersen schoonheidsindustrie. “Je kunt het zien als een personal assistant die op de achtergrond alles soepel laat draaien”, zegt Ouissal Felgata, City Manager bij Salonkee. “Het regelt online afspraken, klantbeheer, boekhouding, marketingcampagnes, voorraden en verkleint de kans op no-shows.”
Echt alles in één
Met Salonkee heb je alles in één, waardoor je je volledig kan focussen op groei en effi ciënt werken. “Je ziet in één oogopslag welke behandelingen populair zijn, welke medewerkers de meeste boekingen hebben en welke marketingacties effect hebben”, vertelt Ouissal. Zelfs de betaling is gekoppeld: wie gebruikmaakt van het Salonkeebetaalsysteem heeft altijd een actuele voorraad. Geen handmatige aanpassingen meer: alles loopt synchroon.
Het platform is er niet alleen voor de salons, maar ook voor de klanten: “Daarvoor is de Salonkeeapp. Via hun eigen klantprofi el kunnen klanten eenvoudig afspraken maken, hun favoriete kapper selecteren, herinneringen ontvangen en zelfs loyaliteitspunten sparen.”
Meer controle, minder no-shows
No-shows kunnen een hoop tijd en geld kosten, maar met Salonkee is dat verleden tijd. De app stuurt klanten automatische herinneringen en als salon kun je aanbetalingen instellen. “Salons bepalen zelf of ze een vast bedrag, een percentage per dienst of alleen bij nieuwe klanten een vooruitbetaling vragen”, legt Ouissal uit. “Hierdoor plannen klanten bewuster en kunnen vaste gasten zonder gedoe blijven boeken.” Het resultaat? Salon Players Hairstudio stapte recent over en zag het aantal noshows van drie per week naar nul dalen. Hierdoor bespaart de salon een hoop onnodige kosten.
Persoonlijke aanpak
Bij Salonkee bel je niet met een anonieme helpdesk, maar krijg je direct contact met mensen die de kapperswereld door en door kennen. “We werken met hubs per regio. Dat betekent dat we per regio een groepje adviseurs hebben die bekend zijn met de omgeving. Hierdoor kunnen we gericht advies geven”, vertelt Ouissal. Persoonlijk contact betekent bij Salonkee letterlijk persoonlijk contact. “We kennen elkaar. We staan altijd klaar voor een adviesgesprek, maar komen evengoed langs in de salon om even bij te praten en een kop koffi e te drinken.” Dat wordt gewaardeerd, zo vertelt salon Guapas: “Wat ik zo fi jn vind aan Salonkee is de persoonlijke aanpak. Mijn vaste contactpersoon, Giarella, kent onze salon door en door, denkt actief mee en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. Het voelt alsof ik er een extra teamlid bij heb!”
Nieuwe feature: jouw website, jouw stijl
Maar daar houdt het niet bij op: Salonkee blijft innoveren. Met de nieuwe website builder maak je eenvoudig een professionele website, die direct gekoppeld is aan je boekingssysteem. “Prijzen, diensten en beschikbaarheid zijn altijd up-to-date en je kunt alles zelf aanpassen zonder tussenkomst van een webbouwer”, legt Ouissal uit. “Zo zorg je voor een persoonlijke uitstraling en een soepele ervaring voor klanten, van afspraak tot betaling.”
Voor meer informatie:
salonkee.pro
salonkee.nl