Innovatie_op_een_ANKODoor Quentin Lanotte
L’Oréal Professionele producten

L’Oréal Professionele Producten ontwikkelt en produceert kwalitatief goede producten. Maar om écht impact te maken, is continue innovatie nodig. Zo dachten wij er bij de oprichting in het jaar 1909 al over, toen we de allereerste veilige haarkleuring introduceerden. Anno 2022 zit innovatie bij L’Oréal ‘m niet alleen in vernieuwende producten, maar ook in groene ontwikkelingen en digitale toepassingen. Innovatie staat bij ons op één.

Onze formules, bijvoorbeeld. Die maken we steeds puurder. We verminderen het aantal ingrediënten en waar het kan, vervangen we ingrediënten door een nieuwe, groene en/of natuurlijke variant. Dat maakt jouw werk als kapper veiliger en geeft ook je klanten een prettiger gevoel als ze bij jou en je stoel zitten.

Ook onze verpakkingen evolueren. We gebruiken minder verpakking en de verpakkingen die we wel gebruiken, zijn waar mogelijk gerecycled of refillable. De komende drie jaar werken we toe naar verpakkingen die honderd procent recyclebaar, hervulbaar of biologisch afbreekbaar zijn. In 2025 zijn we zover. Met Kérastase experimenteren we al met een refillable shampoo.

Met het project ‘Hairstylists for the Furture’ helpen we kappers om hun impact op het milieu te verkleinen. Zo ontwikkelen we samen met de Zwiterse startup Gjosa een douchekop die het water- en energieverbruik met wel 65% vermindert. Goed voor het milieu en voor je water- en energierekening!

Met deze innovaties creëren wij de schoonheid die de wereld in beweging zet. Met zo’n grootse ambitie moet je een stapje verderzetten dan anderen. Hoe kan je anders het verschil maken?

Wil je meer weten over onze innovaties? Kijk op www.lorealaccess.com

Quentin Lanotte
Brand Business Leader Benelux

 

Ook Berni Ottjes vindt innovatie belangrijk en kiest onder andere om die reden voor L’Oréal. “Voor kappers is het ontzettend belangrijk om steeds vernieuwende stappen te zetten op het gebied van technologie en duurzaamheid. Zo blijf je jezelf en je salon ontwikkelen. Vertel je klanten ook over de stappen die je neemt en vraag hen om input. Misschien brengt het je wel op nieuwe ideeën!”